Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Ubytek płynu chłodzącego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Ubytek płynu chłodzącego

    Po prostu zacznij od dowodu, bez niego nic nie ruszysz. O terminy się nie martw zbytnio, jak już wyżej napisałem, za przekroczenie nic nie grozi

    PS
    Wszystkie wymiany dokumentów robisz w nowym miejscu zameldowania. Pamiętaj także o bankach, pracodawcy, US itd. generalnie roboty na kilka dni

  • #2
    Ubytek płynu chłodzącego

    Witam,

    Ubyło mi płynu chłodzącego (tego różowego). Wprawdzie mało już był jak odbierałem z salonu, ale dzisiaj sprawdziłem i jest dokładanie na minimum. Zaraz pewnie się jakaś kontrolka właczy.

    W instrukcji piszą, że nic nie powinno ubywać a układ jest szczelny. Jaka może być przyczyna ubytku ?

    Czytałem, że inni użytkownicy 1.4 tsi też dolewali płynu chłodzącego. Powinienem jechać do serwisu z tym czy czekać na kontrolkę czy prewencyjnie dolać ? (a jeżeli tak to co ?).

    Komentarz


    • #3
      Jak jest minimum to dolać rozrobionego koncentratu. Ale skoro ubywa - trzeba sprawdzić dlaczego. Wyciek? Przedostawanie się przez pęknięcie głowicy?
      pozdrawiam - Darek

      Komentarz


      • #4
        Zależy jaki masz przebieg od nowości. Generalnie płynu może ubywać, korek zbiorniczka wyrównawczego jest jednocześnie zaworkiem regulującym ciśnienie w układzie.

        Mam nadzieję, że uspokoję wszystkich: w mojej fabii 1.4 16V też ubywa płynu. Raz na rok, przed wakacjami dolewam około 100-200 ml i tak od 6-ciu lat :-) Przebiegi poniżej 15 tys, po mieście.

        Pozdrawiam, krzysn

        Komentarz


        • #5
          Przebieg ca 10 kkm od kwietnia 2010 r.

          Komentarz


          • #6
            Mnie tez ubyło kolo 12000. Zadzwoniłem - powiedzieli dolać i olać.
            Teraz już mam 27000 i od tego czasu cisza, nic nie ubywa... A dwa tygodnie temu jeszcze przegląd miałem.
            Maciej

            Komentarz


            • #7
              A da się jakoś stwierdzić czy to np. jakieś pęknięcie głowicy czy też inna usterka.

              Auto jest póki co na gwarancji ale nie chciałbym żeby gwarancja "uciekła" a ja zostanę z ręką w nocniku.

              W ASO na 100 % powiedzą mi żebym dolał płynu i jeździł dalej.

              Komentarz


              • #8
                Też zaobserwowałem ubytek w 1.4TSI po kilku tyś km - ja bym sie tym nie przejmował bo wiele nowych aut tak ma i po jakimś tam przebiegu przestaje już płynu ubywać.

                Komentarz


                • #9
                  Mi też ubyło pod minimum a auto ma dopiero 2kkm dolałem pod max i obserwuje.

                  Komentarz


                  • #10
                    u mnie w 1.8 TSI jest jakoś 0,5 cm do górnej granicy minimum (sprawdzane 30 minut temu po całej nocy w garażu)
                    O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                    Komentarz


                    • #11
                      To co ??

                      Ubywa pomimo tego, że w instrukcji pisze wprost, że nie powinno ?

                      Komentarz


                      • #12
                        Dolej raz i zobacz czy za pol roku zejdzie. W kazdym aucie dolewam, plyn paruje z czasem wiec bez nerwow. Bylo juz o tym niejednokrotnie napisane.

                        Jak bedzie ubywac 0,5l na 1000km to bedziesz sie martwil
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez Maicroft
                          Jak bedzie ubywac 0,5l na 1000km to bedziesz sie martwil
                          albo 1L na 100km :szeroki_usmiech

                          a na razie:

                          Zamieszczone przez Maicroft
                          Dolej raz i zobacz czy za pol roku zejdzie.
                          i tyle
                          saport techniczny baj DGW
                          była BKD+DSG '05 120kkm
                          była BXE '08 190kkm
                          no i nie ma :-)

                          Komentarz


                          • #14
                            Posłuchałem naszych moderatorów (niech nam żyją długo i szczęśliwie :wink i udałem się z wizytą do ASO.

                            Tam miły pan za 25 dzików sprzedał mi taki płyn jak na zdjęciu i kazał dolać.

                            Na pytanie czy mam to rozrobić z wodą odpowiedział, że nie i mam dolać koncentrat (spytał czy stan jest na minimum - nie wiem co to za znaczenie ??)

                            Pytanie: czy to wogóle dobry płyn i czy mogę go dolać bez rozcieńczania ?
                            Załączone pliki

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez loyd
                              czy mogę go dolać bez rozcieńczania
                              teoretycznie tak, ale ponieważ to jest koncentrat to przeczytaj rozpiskę i przygotuj roztwór dla danej temperatury, do -27 stopni to jest 1:1,5 chyba i wtedy dolej.
                              bez rozcieńczania to jest do -38 zdaję się.
                              saport techniczny baj DGW
                              była BKD+DSG '05 120kkm
                              była BXE '08 190kkm
                              no i nie ma :-)

                              Komentarz


                              • #16
                                No to chyba lepiej dolać bez rozciańczania, skoro zwiększa się temperatura zamarzania.

                                Są jakieś inne różnice jeszcze ?

                                Komentarz


                                • #17
                                  Ogolnie jak sie cos dolewa, miesza, uzupelnia to przed zima WYMIANA PLYNU W CALOSCI, albo chociaz podjechac sprawdzic temperature zamarzania, zeby pozniej nie bylo zdziwka jak pompa wody odczepi sobie lopatki
                                  Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez loyd
                                    No to chyba lepiej dolać bez rozciańczania, skoro zwiększa się temperatura zamarzania.
                                    ale taka niska nie jest potrzebna, po prostu na dłużej starczy.
                                    chyba też jednak wysokie stężenie nie jest obojętne dla układu, ale mogę się mylić, tak czy inaczej dolewka nawet nierozcieńczonego nie powinna mieć znaczenia, rozcieńczy się w układzie.

                                    [ Dodano: Sro 18 Sie, 10 19:00 ]
                                    Zamieszczone przez rkb
                                    Ogolnie jak sie cos dolewa, miesza, uzupelnia to przed zima WYMIANA PLYNU W CALOSCI
                                    a po jaką cholerę, skoro dolewa dokładnie tego samego co jest w układzie :?:
                                    nie dolewa przecież wody.

                                    [ Dodano: Sro 18 Sie, 10 19:02 ]
                                    Zamieszczone przez rkb
                                    albo chociaz podjechac sprawdzic temperature zamarzania
                                    też w tym przypadku niepotrzebna troska - loyd ma zamiar dolać koncentratu, więc ewentualnie obniży jeszcze temperaturę zamarzania, a sprawdzić temp. zamarzania niby można, ale jeśli nie ok, to by znaczyło, że w fabryce nalali jakiegoś gówna.
                                    saport techniczny baj DGW
                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                    była BXE '08 190kkm
                                    no i nie ma :-)

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      szkoda, ja bym w lato wody dolal a przed zima wymienil

                                      - raz ze nie wiadomo czemu ubywa i moze w ogole bedzie trzeba spuscic

                                      - dwa ze to i tak male koszta wiec po co sie srac i bawic w mlodego chemika

                                      no i trzy ze faktycznie jakies szczyny pawiana mogli tam zalac
                                      Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez rkb
                                        szkoda, ja bym w lato wody dolal a przed zima wymienil
                                        zakupił płyn więc dolewanie wody nie ma sensu.

                                        Zamieszczone przez rkb
                                        - raz ze nie wiadomo czemu ubywa i moze w ogole bedzie trzeba spuscic
                                        doświadczenie w tym silniku mówi, że po dolewce potem jest już OK

                                        Zamieszczone przez rkb
                                        no i trzy ze faktycznie jakies szczyny pawiana mogli tam zalac
                                        czyli czeka Cię wymiana płyny przed zimą

                                        BTW dolewanie wody w dużych ilościach nie jest zbyt dobrym pomysłem - płyn ma inne właściwości i chyba wyższą temperaturę wrzenia :idea:
                                        saport techniczny baj DGW
                                        była BKD+DSG '05 120kkm
                                        była BXE '08 190kkm
                                        no i nie ma :-)

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Ja obserwuje tez u siebie, plyn ok ale jak kupilem auto mialem olej na 2/3, pozniej na 1/2 a teraz znowu na 2/3 i nie wiem czy juz sie w glowe drapac czy jeszcze nie
                                          Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            szkoda, tak samo powiedział ten koleś z ASO - rozcieńczy się w układzie.

                                            Co do ubytków - sporo osób tu pisało, że na początku mieli ubytki w płynie a po dolaniu było już ok (potem bez ubytków).

                                            Narazie doleję samego koncentratu i zobaczymy co się będzie działo.

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Też chyba zakupię ten koncentrat, bo wole mieć w bagażniku niż później sraczka jak się w trasie kontrolka załączy
                                              O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Zamieszczone przez Mihau
                                                Też chyba zakupię ten koncentrat, bo wole mieć w bagażniku niż później sraczka jak się w trasie kontrolka załączy
                                                Otóż to.

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez loyd
                                                  No to chyba lepiej dolać bez rozciańczania, skoro zwiększa się temperatura zamarzania.

                                                  Są jakieś inne różnice jeszcze ?
                                                  Raczej nie dolewałem w poprzednim samochodzie (1raz na rok) koncentratu i było dobrze.
                                                  Pozdrawiam Zbigniew // OI FL __ OII FL // SIMPLY CLEVER

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X